SEKRETARIAT
Co wybierzesz?
Sekretarz szkoły prowadzi sekretariat.
Dodatkowo, współtworzy arkusz organizacyjny szkoły oraz sporządza sprawozdania dla organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Szczegółowy zakres obowiązków sekretarza szkoły ustala dyrektor.
Status prawny sekretarza szkoły w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządowe (w publicznych szkołach podstawowych i szkołach ponadgimnazjalnych) określa Ustawa o pracownikach samorządowych oraz Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Do zakresu obowiązków Sekretarza Szkoły należy będzie miedzy innymi:
- Wykonywanie wszelkich prac związanych z prowadzeniem ewidencji (bieżące wpisywanie danych osobowych do księgi uczniów wraz z równoległym prowadzeniem rejestru w formie elektronicznej, właściwe przechowywanie dokumentów uczniowskich, sporządzanie list i ich aktualizacja, a także ich archiwizacja).
- Załatwianie spraw administracyjnych związanych z obsługą uczniów .
- Terminowe sporządzanie elektronicznych sprawozdań dla potrzeb organu nadzorującego i prowadzącego.
- Przechowywanie arkuszy ocen i innych archiwaliów.
- Bieżące załatwianie wszelkich spraw uczniowskich a także wykonywanie zadań administracyjno-biurowych na wniosek uczniów i ich rodziców, nauczycieli i wychowawców: przygotowywanie zaświadczeń na potrzeby różnych instytucji, wyrabianie legitymacji i ich prolongata, bieżące występowanie o odpisy arkuszy ocen uczniów, przyjętych z innych szkół, rejestracja i przechowywanie dokumentów.
- Wykonywanie typowych prac kancelaryjnych i biurowych według zaistniałych potrzeb.
- Sporządzanie i gromadzenie a także przechowywanie sprawozdań statystycznych na potrzeby różnych instytucji oraz władz oświatowych.
- Terminowe wykonywanie doraźnie zleconych przez Dyrektora i wicedyrektora zadań wynikających z potrzeby zapewnienia prawidłowego funkcjonowania szkoły.
- Przyjmowanie gotówki na podstawie kwitariuszy.
- Przygotowanie danych do sprawozdań z zakresu swojego stanowiska pracy.
- Dokonywanie stosownych wpisów w odpowiednich dokumentach pracowników i uczniów np. w legitymacjach służbowych i uczniowskich.
- Prowadzenie korespondencji z placówkami i urzędami dotyczącej zagadnień z zakresu prowadzonych spraw.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora szkoły i zastępcę.